Nors haute couture mados savaitė jau pasibaigė, kelias artimiausias dienas vis dar publikuosiu įrašus apie pačias įdomiausias bei didžiausią įspūdį palikusias aukštosios mados kolekcijas. Tačiau jei seniau apsiribodavau tik pagrindiniais (Chanel, Dior Givenchy) aukštosios mados pristatymais, neaprašyti šio sezono pateiktų siurprizų būtų tiesiog nuodėmė, nes atrodo, jog šįkart perversmas vyksta ne išorinių detalių pasaulyje, bet pačioje aukštojoje madoje, mados namuose, dizainerių mintyse. Rodos, patys garsiausi pasaulio couture namai bando pakeisti savo DNR, iš pagrindų atnaujinti mados namų stilių. Tą matėme ir naujausioje Givenchy kolekcijoje, vietoje įprastinės architektūriškos prabangos mus nukėlusią į… aštuntojo dešimtmečio erą.
Kolekcija
Siurprizų metas. Jei manėte, kad praeito sezono sensacija vadinta arabiško stiliaus (auksas, raštai, tradiciniai moterų kūno apdangalai) Givenchy aukštosios mados kolekcija buvo kažkas visiškai netikėto, šis sezonas Jus turėtų šokiruoti. Atrodo, jog mados namų dizaineris italas Riccardo Tisci vis dar nepamiršo savo išsvajotosios bei kiekvienoje kolekcijoje iš naujo atrandamos Lotynų Amerikos, tačiau šįkart pamatėme ją visiškai kitu kampu. Dingo Givenchy kolekcijoms būdinga griežta architektūriška romantika (šioje kolekcijoje ji žymiai moteriškesnė, ryškesnė, drąsesnė), primenanti įstabaus grožio bažnyčias, buvo išstumta ir krikščionybės tema.
Tačiau Riccardo atrado šį tą įdomesnio – gundančią ir legendinius mados meistro Yves Saint Laurento laikus primenančią Paryžiaus moterį, nebijančią drąsiai maišyti vyriško garderobo detalių su lengvą erotiką spinduliuojančiais permatomais audiniais, ryškiomis raudonomis lūpomis bei tik jai vienai tinkančiu blizgesiu, šią moterį nakties tamsoje paverčiančiu dėmesio traukos centru. Taigi kolekcijoje matėme ne tik mūsų akiai jau įprastas ir gipso lipdinius primenančias raukinių sukneles, bet ir ant aukštosios mados podiumo dar nematytas vyriško kostiumo variacijas (pritaikyti blizgūs atlapai, pre-fall kolekciją primenančios plunksnų detalės, spindinčios siuvinėtos pirštinės), gausybę kontrastingų ilgių derinių (šortai plius įspūdinga masyviai atrodanti palaidinė), net… blizgančių ir į disco erą mintimis nukeliančių kombinezonų, kuriuos dizaineris išsiuvinėjo begale mėlynų, žalių bei violetinių žvynelių.
Kolekciją užbaigė visą septyniasdešimtųjų spindesį nuraminęs vėjyje besiplaikstančių nakties mėlynumo suknelių paradas su keliais ispanišką flamenko dvasią atitinkančiais sluoksniuotų nėrinių sijonais bei triko. Tačiau daugiausiai kritikų pagytų sulaukė rusų supermodelio bei dabartinio Givenchy veido Natalios Vodianovos demonstruota finalinė suknelė, pasiūta iš rožinio audinio bei puošta galybe metrų audinio sunaudojusiais smulkučiais raukiniais. Sakote, kad primena princesių pasakas? Gal ir taip, tačiau šiai Givenchy princesei tapimas saldžia tikrai negresia.
Užkulisiai
Net neabejoju, jog daugelyje nuotraukų Jūsų dėmesį prikaustė ne tik įstabūs Riccardo Tisci žaidimai su audinio galimybėmis, bet ir itin ryškus modelių makiažas, primenantis pikto prancūziško stiliaus, padūmavusių akių efekto bei rytą po vakarėlio ant vokų užsilikusių blizgučių mišinį. Žinoma, paryškinti antakiai veidą būtų tik „apsunkinę“, tad Givenchy modeliai turėjo iškęsti jau pokštu tapusią tradicinę antakių balinimo procedūrą. Tiesa, netvarkingomis tikrai negalėčiau pavadinti šio sezono šukuosenų. Nors mados namai niekad neeksperimentuoja su modelių plaukais, šįkart kiekviena manekenių sruoga buvo tiesiog preciziškai supurkšta laku.
Nuotraukos Vogue, Style
Bučkis