Atrodo, jog visa mados armija ką tik atvyko ne tik į paskutinę mados mėnesio stotelę – Paryžių – bet ir į… ateitį. Taip, teatrališkąją, elegantiškąją bei unikaliąją Paryžiaus mados savaitę pradedu su pristatymu, mados gerbėjus nukėlusiu gerokai toliau nei 2011 metai. Gal legendinių Prancūzijos sostinės mados namų Balenciaga dizaineris Nicholas Ghesquiere netyčia supainiojo datas bei pristatė darbą, skirtą 2101 rudens/žiemos sezonui? Atsakymą turbūt žino tik jis pats, nes stiklu išklotos Hotel Crillon pristatymų salės grindys bei auksu puošti sienų lipdiniai sukūrė ne tik unikalų ir tik Balenciaga mados namams būdingą futurizmo-paryžietiškos klasikos kontrastą, bet ir ypatingą nuotaiką, bylojančią, kad pasiekėme aukščiausią mados mėnesio tašką – Paryžiaus mados savaitę.
Kolekcija
„Šį sezoną dirbau su detalėmis, atspindinčiomis pačių mados namų filosofiją, jų vidų. Kasdieniškas detales maišiau su Balenciaga klasika. Tiesa, pridėjau ir šiek tiek griežtumo“,- Balenciaga pristatymo užkulisiuose kalbėjo dizaineris N.Ghesquiere. Tačiau visos šios kolekcijos tikrai nepavadinčiau senesnių mados namų darbų atspindžiu ar bandymu interpretuoti ispanų genijaus Cristobalio Balenciagos kūrybą. Žinoma, vis dar matome drąsų ir energingą N.Ghesquiere žingsnį ateitin, žaidimą kampuotomis formomis, sportinio (tačiau ne įprasto, bet tik šiems mados namams būdingo itin tyro ir šilto) stiliaus variacijas bei derinimą su kailiu, moderniais audiniais bei įprastais kasdieniškai siluetais.
Kuo mane nustebino ši kolekcija? Visų pirma itin šviesia bei švelnia spalvų palete. Jei senesni dizainerio darbai nestokodavo tamsių spalvų, juoda-balta kontrastų bei metališkų pilkų atspalvių, tai šioje kolekcijoje viskas tarytum sušvelninta. Didžioji dalis drabužių dramblio kaulo, smėlio, švelniai rausvos, mėtinės žalios, žydros, pilkos spalvų, kurių tarpusavio deriniai N.Ghesquiere leido išgauti „minkštos“ grafikos įspūdį. Taip pat sudomino ir patys siluetai. Vyravo trumpas mini ilgis, siauriems klubams skirti tiesaus kirpimo sijonai, ganėtinai aštrios bei keturkampį primenančios formos, švelniai pabrėžtas liemuo. Taip, šią kolekciją dėvėti būtų išties sunku, tačiau Balenciaga mados namų kūriniai ir nėra skirti bailioms ar silpnoms moterims. N.Ghesquiere klientės moto – „visada žingsniu priekyje“. Nesvarbu, ar inovatyvomis idėjomis, ar futuristiška apranga.
Detalės
Jei manėte, kad antakių balinimas buvo mados pasaulio išmonės viršūnė – Jums teks persigalvoti. Atrodo, jog neoficialius „antakių karus“ šį sezoną laimės būtent Balenciaga grožio meistrai, pristatymo modeliams… antakius nudažė ryškiomis ir drabužių spalvas atkartojančiomis spalvomis. Ne ką mažiau nustebino ir originali bei modernaus meno kūrinius primenanti avalynė, atrodžiusi tik lipdinys iš vitražų bei metalinių konstrukcijų.
Nuotraukos style, vogue
Bučkis