Calvin Klein grįžta į šlovingąjį dešimtąjį dešimtmetį. Ar prisimenate kuklias juodai baltas JAV mados namų reklamas su įspūdingų ir kiek androginiškų bruožų Kate Moss, kurios veriantis ir kiek sutrikęs paaugliškas žvilgsnis išprovokavo ne vieną diskusiją? O kaip Milla Jovovich, baltame fone pozavusi su paprasta juoda palaidinuke, tačiau pakerėjusi labiau nei bet kuris couture vilkintis modelis? Calvin Klein mados namai žino, kaip minimaliai pabrėžiant patį drabužį išgauti kuo didesnį efektą, intriguoti žiūrovą, sukurti prieštaringą (tačiau nepaneigiamai viliojantį) įvaizdį – reikia įsimintino veido, kuris sugebėtų atspindėti paprastus, tačiau tik labai stipriai moteriai skirtus mados namų kūrinius. Naujajai Calvin Klein dizainerio Francisco Costos kolekcijai atstovauti šį sezoną buvo pasirinkta olandė Lara Stone.
Kodėl būtent Lara? Ji įkūnija F.Costos mūzą – moterį stipriu žvilgsniu, kiek šiurkščiais (gal net kiek vyriškai kampuotais) veido bruožais, šiek tiek atstumiančia, tačiau neapsakomą trauką spinduliuojančia išvaizda. Mados namai niekada nesirinko tipiškų beveidžių merginų – Calvin Klein kūryba nėra skirta kiekvienai, trokštančiai pajausti šiuos ištobulinto minimalizmo kerus. Kuklaus silueto drabužis savaime reikalauja ryškių veido bruožų, atitinkamo charakterio, įvaizdžio, tad savo nuomonę visad ginanti ir mados pasaulio nepaliaujanti stebinti L.Stone yra nepriekaištingas pasirinkimas.
Turbūt nesuklysiu teigdama, jog daugeliui šios nuotraukos primins tipiškus dešimtojo dešimtmečio kadrus, kai tiek reklaminėse kampanijose, tiek žurnalų viršeliuose vyravo vadinamasis „veido kultas“: fotografui rūpėjo atskleisti paties modelio, o ne drabužio grožį. Drabužis papildo asmenybę, o ne pati asmenybė taikosi prie dėvimo drabužio, tad abstraktų meną primenantys Calvin Klein siluetai paryškina aukštus L.Stone skruostikaulius, juodai baltos nuotraukos olandės žvilgsnį paverčia itin giliu.
Žinoma, galima prieštarauti ir bandyti įrodyti, jog mados namų pasirinkimas užuot rodžius pačią kolekciją išaukštinti modelį yra mažų mažiausiai nelogiškas, tačiau, kaip jau ne kartą minėjo garsiausi pasaulio fotografai, didžiausią įtaką mados namų įvaizdžiui daro ne tos reklamos, kuriose puikiai matome kiekvieną klostę, o tos, kurios kuria paties prekės ženklo įvaizdį lengvai įsimenamo veido pagalba. Ne veltui keletą pastarųjų sezonų įtakingiausi mados kūrėjai savo reklaminiais veidais rinkosi ne populiarias podiumo merginas, o laiko patikrintus ir lengvai atpažįstamus supermodelius. Jie sukuria ryškesnį ir stipresnį mados namų įvaizdį, nes jau pažįstamas veidas visada trauks labiau nei naujas, blankus ir, subrendusios klientės akimis žiūrint, per jaunas. Taigi Lara Stone, naujųjų laikų supermodelis, neabejotinai įkūnija šios kolekcijos žinutę vienintele nuotrauka: „Drabužiai asmenybei.“
CALVIN KLEIN COLLECTION ruduo/žiema 2010
DIZAINERIS Francisco Costa
FOTOGRAFAI Mert Alas ir Marcus Piggott
MODELIS Lara Stone
Nuotraukos TFS
Bučkis