Turbūt nuo „Devil Wears Prada“ premjeros dar neteko taip laukti kokio nors filmo vien dėl jame vilkimų kostiumų. O jei tas filmas dar susijęs su baletu… Turbūt jau supratote, jog rašau apie Venecijos kino festivalyje jau parodytą, o Europos kino teatruose tik ateinantį pavasarį pasirodysiantį filmą „The Black Swan“ („Juodoji gulbė„) su viena talentingiausių jaunosios kartos aktorių Natalie Portman ir Niujorko dizainerių dueto Rodarte kostiumais. Belieka pridėti režisierių Darren Aronofsky, sukūrusį vieną geriausių mano matytų filmų „Requiem for a Dream“ ir kalbas apie Oskaro nominacijas jau skatinantis galutinis rezultatas verčia skaičiuoti dienas iki filmo pasirodymo mūsų kino teatruose.

Filmo kostiumai
Tačiau vis tik pagrindinis šio įrašo tikslas – apžvelgti keletą pagrindinių šio filmo kostiumų (kitus kūrėjai kruopščiai saugo kino teatro ekranui ir internete daugiau nuotraukų ar eskizų kol kas, deja, neplatina). Jei tik atmintis neapgauna, žinia apie naujam Natalie Portman filmui dizainerių Lauros ir Kate Mulleavy kuriamus baleto kostiumus pasirodė tik liepos mėnesį, ir turbūt nesunku įsivaizduoti, kaip Niujorko dueto gerbėjų būrys bandė surasti bent menkiausią užuominą į pirmą kartą su baletu siejamus dizainerių darbus. Tačiau prieš keletą dienų mados mylėtojų Meka vadinamas tinklalapis Style.com gavo teisę į išskirtinį interviu su L. ir K.Mulleavy bei publikavo du dizainerių sukurtus eskizus, skirtus pagrindinio vaidmens atlikėjai N.Portman.
Pirmasis eskizas – baltosios gulbės Odette suknelė ilgoku pūstu sijonu iki kelių, kiek pakeltais plunksnomis puoštais petukais ir baltais puantais. Nors šis drabužis ir nėra tradicinio „tutu“ sijono tipo, dizainerės atskleidė, jog kiekvieną suknelę pritaikyti profesionalių šokėjų reikmėms vis tik buvo labai sunku. Kiek geriau su Rodarte kūryba susipažinę skaitytojai puikiai žinos, jog duetas mėgsta sudėtingus architektūriškus siluetus, įvairiai perpinamą audinį, ilgus šleifus, kurių „dėka“ yra pasitaikę net modelių kritimų ant podiumo mados savaitės metu. Tad šįkart prioritetus teko apsukti 180 laipsnių kampu ir pirma galvoti, ar balerinai drabužis bus patogus ir tinkamas atlikti sudėtingoms figūroms, o tik tada galvoti, kaip atskleisti vaidmens charakterį.

Antrasis eskizas – demoniškos juodosios gulbės Odile suknelė. Šis apdaras jau turi klasikinį „tutu“ sijoną (jis būna konstruojamas iš maždaug 10-13 audinio sluoksnių), yra gausiai siuvinėtas, prie jo priderinta lydyto metalo karūna, simbolizuojanti naikinamą grožį, blogį, pyktį, N.Portman veikėjos vidinius prieštaravimus. Ji demonstruojama net pagrindiniame reklaminiame filmo plakate. O kur dar įspūdingas juodosios gulbės makiažas…

Dar vienas kostiumas (paviešinto eskizo, deja, kol kas dar nėra) – trumpa balta suknelė, gausiai puošta baltomis plunksnomis ir priderintomis plaukų puošmenomis. Norėčiau pabrėžti, jog filmo dalis, kai N.Portman dėvi šią klasikinę balerinos suknelę, turbūt geriausiai parodo nepriekaištingą aktorės fizinį pasirengimą – Vogue.com interviu jos trenerė atskleidė, kad dėl vaidmens N.Portman beveik metus šešias dienas per savaitę dirbo šokių salėje, kad įgytų tikros balerinos figūrą, įgytų vaidmeniui būtiną raumenų struktūrą (šių šokėjų raumenys ilgi ir jų sluoksnis itin plonas, tad jos atrodo lieknos, tačiau tuo pat metu itin stiprios).

Kadrai iš filmavimo užkulisių

Filmo plakatai





Filmo anonsas
Nuotraukos iš anonso, style.com, TFS
Bučkis