Vienų garbingiausių Paryžiaus haute couture mados namų kolekcija sumalta į miltus tokių įtakingų kritikų kaip Tim Blanks iš Style.com, Suzy Menkes iš International Herald Tribune, Lisa Armstrong iš The Times, Cathy Horyn iš The New York Times, Lucinda Chambers iš Vogue. Štai Jums ir „magiškas“ legendomis apipintos Paryžiaus aukštosios mados savaitės atidarymas su pirmąja Christian Dior kolekcija be buvusio kūrybos direktoriaus brito Johno Galliano prisilietimo. Jau nuo vasario sklandantys gandai dėl į rasistinį skandalą įklimpusio dizainerio pakeitimo, rodos, nenutils ir šįkart, nes bendra Dior mados namų komanda su Galliano linijos vairą neseniai perėmusiu ilgamečiu darbuotoju Bill Gaytten (jis su kūrėju dirbo net 23 metus) pristatė tokią aukštosios mados kolekciją, kad ją geriausiai apibūdina paskutinis finalinis modelis – liūdna pajaco grimasa…
Priešistorė/Pakvietimas
Christian Dior mados namai dar prieš keletą mėnesių paskelbė, jog šį sezoną aukštosios mados kolekciją kurs ne tarybos išrinktas ir paskirtas vyriausiasis dizaineris, o tiesiog namų komanda. Sklandė gandai, kad gal bus sugrąžintas net pats Galliano, tačiau jie paneigti ir buvo pareikšta, jog taryba dar išvis nepriėmė jokio sprendimo dėl mados namų ateities. Taigi kas beliko Dior? Kadangi aukštosios mados sezono praleisti nevalia tiek dėl klientų, tiek dėl prestižo, buvo nuspręsta nesustabdyti veiklos ir leisti kurti vienai geriausių pasaulyje laikomų couturier komandų su jau minėtu ilgamečiu J.Galliano kolega ir Dior darbuotoju B.Gaytten priešakyje. Svečiams išsiųsti pakvietimai, rodos, pranašavo visiškai klasikinę, tarsi iš Dior archyvų nužengusią kolekciją su tradicinėmis klostėmis ir daug grynos spalvos audinių. Deja, mano nuomone, kvietimui būtų žymiai labiau tikęs chaotiškas Salvadoro Dali ar Pablo Picasso stiliaus paveikslas…
Kolekcija
„Kiekvieni mados namai privalo turėti konkretaus kūrėjo nustatytą požiūrį. Deja, šiame šou kaip tik to ir trūko“,- žurnalistams pasakojo britiškojo Vogue mados direktorė Lucinda Chambers. Sunku su ja nesutikti – kolekcijoje susimaišė visa eilė įvairiausių įkvėpimo šaltinių. Pati pradžia, rodos, buvo įkvėpta laukinių rožių (audinys sluoksniuotas kaip žiedlapiai), geometrinių figūrų (kubai, skrituliai manekenių plaukuose).Paskui pasirodė architektūrinės detalės, daug kam priminusios architekto Franko Gehry abstrakčias formas ir interjero dizainerio Jean-Michel Frank braižą – manekenės vilkėjo gausiai metalu dekoruotas sukneles, o šifono raitiniai ir švelnios spalvos priminė sluoksniuotos tešlos pyragaitį. Po to atėjo tikra disco era, nes manekenių plaukai išsipūtė it iš Studio 54 laikų nuotraukų nužengusios Biancos Jagger, makiažas išryškėjo iki žargonu vadinamo „drag queen-ish“, o ryškiaspalvės suknelės pasiekė žemę ir nuo manekenių rankų plaikstėsi lyg sparnai.
Senąją Dior Couture dvasią labiausiai vis tik atitiko kolekcijos finalas – dramatiškos ramesnių spalvų ilgos suknelės platėjančiu sijonu, paslaptingos moters įvaizdį kuriantis makiažas, ašarą spaudžianti liūdno pajaco tema. Pabaigą vainikavo konfeti ir teatrališka manekenės Karlie Kloss poza, tačiau net ir didžiausi Dior gerbėjai šnabždėjo, jog pasiilgo „nuobodžiojo“ Johno Galliano periodo…
Detalės
Kolekcijos detalių nuotraukas specialiai parinkau ne parodančias audinius (tiesa, vienas susukto plisuoto audinio motyvas, pavaizduotas ir pakvietime, išties atrodė žavingai), o atskleidžiančias bent kelias šios kolekcijos stipriąsias vietas: papuošalus, kurtus talentingos Dior Joaillerie dizainerės Victoire de Castellane, ir Dior mados namams būdingus itin architektūriškus batelius, kurie šįkart virto modernųjį meną primenančiais ir kiek chaotiškais įvairiausių geometrinių formų junginiais.
Užkulisiai/Makiažas
Ak, prisipažinsiu: Pat McGrath (makiažas) ir Orlando Pita (šukuosenos) duetas mane gali privesti į kompiuterio ekraną spoksoti gerą valandą ir man nė kiek nepasidarys nuobodu. Šio pristatymo darbai – ne išimtis. Nuostabus (tiesa, kiek pavasario/vasaros 08 couture kolekciją primenantis) makiažas su blizgiais šešėliais ir mažyčiais žvynelių bei karoliukų elementais arba tiesiog ryškiomis azijietiškomis katės akimis pagal spalvą buvo taikomas prie manekenės drabužio. Šukuosenos taip pat parinktos dvejopos: didžiulė velta devintojo dešimtmečio šukuosena su keistomis metalo ar plastiko detalėmis plaukuose ( Cathy Horyn iš NYT jas pavadino „tiesiog kvailomis“) arba ne ką mažesni purūs ir disko stilių primenantys palaidi plaukai. Tiesa, kolekcijos finalą papuošė vamp stiliaus makiažas bei šukuosenos.
Video
Nuotraukos style.com, vogue.co.uk
Bučkis