Haute Couture ruduo/žiema 11.12 | Valentino

Keletą dienų pailsėjusi nuo milžiniško informacijos srauto, atnešto aukštosios mados savaitės renginių, vėl prisėdau ir įdėmiai išnagrinėjau paskutines pristatytas kolekcijas. Turiu pripažinti, jog pirmosiomis couture dienomis atsiradęs šioks toks nusivylimas kaipmat dingo, o turbūt pati geriausią įspūdį paliko… Valentino mados namų kolekcija! Kiek ilgiau šį tinklaraštį skaitantys mados gerbėjai tikriausiai turėtų truputį nustebti perskaitę tokį man nebūdingą sprendimą, nes nuo tada, kai 2008-aisiais Valentino mados namuose įvyko perversmas ir vos po kelių sezonų buvo atleista dizainerė Alessandra Facchinetti, naujojo kūrėjų Marios Grazios Chiuri ir Piero Paolo Piccioli dueto nėgalėjau pamilti vien dėl kilusių priešiškų emocijų. Tačiau, metai po metų, jie mano galvoje pagaliau susitapatino su Valentino vardu ir šį aukštosios mados sezoną tapo tikrais favoritais bei parodė jaunatviškesnę, tačiau ne ką mažiau prabangią mados namų viziją.

Kolekcija

Kažin ar peržiūrėjus šios kolekcijos nuotraukas būtų labai sunku nusakyti naujausio dizainerių dueto kūrinio temą. Ilgos tiesaus silueto suknelės, ramių, tačiau prabanga dvelkiančių spalvų audiniai, kuklus modelių makiažas ir diademos jų plaukuose tiesiog prašyte prašėsi etiketės „Viduramžių princesės ir paskutinė Rusijos carų karta“. Kaip savo apžvalgoje minėjo kritikas Tim Blanks, net svečiams išdalintoje inspiracijų knygoje (dizainerių komandos parengtas leidinys su kūrėjus įkvėpusiomis nuotraukomis, kurios padeda geriau suprasti kolekcijos esmę ir nuotaiką) netrūko nuotraukų su paskutiniojo Rusijos caro Nikolajaus Antrojo šeimos nariais, juos supusia prabanga. Taip pat ryški ir Viduramžių epochos įtaka – kuklūs siluetai ir šviesiaveides princeses priminę modeliai atrodė lyg nužengę iš Karolio Didžiojo imperijos laikų paveikslų.

Tačiau kad ir kokį laikmetį beprimintų šie nuostabūs darbai, Maria Grazia Chiuri ir Pier Paolo Piccioli teigė siekiantys kurti naujovišką ir modernų Valentino moters (greičiau jaunos merginos) įvaizdį, tad Hôtel Salomon de Rothschild viešbučio menėse nutiestu podiumu žingsniavusios merginos simbolizavo ne kažką senamadiško ar itin istoriško, o tokias nemirtingas vertybes kaip elegancija, gracija, išdidumas. Savotišką požiūrį į šiuolaikinių moterų didybę ir sugebėjimą pateikti save kaip nepaprastą būtybę parodė ir kūrėjų į sukneles bei švarkus įkomponuoti lazeriniai audinio išpjaustymai, sudėtingi audinių siuvinėjimai. Kalbama, jog kai kurioms suknelėms papuošti reikėjo net 320 valandų rankų darbo!

Žinoma, netrūko ir nėrinių, aukso detalių, paslaptingai atrodančių skraisčių ir švarkelių. Ant podiumo pasirodė ir keletas Valentino mados namų vizitine kortele tapusių raudonų suknelių – viena jų buvo pasiūta iš plonyčio lengvai krintančio audinio, o kita iš sunkaus ir įmantriai iškarpyto veliūro. Tikra atgaiva akims…

Detalės

Tokiai subtiliai bei karališkai kolekcijai papildyti dizainerių duetas parinko itin paprastus, tačiau ne ką mažiau prabangius aksesuarus. Modelių pėdas papuošė tiek nėrinių kurpaitės smailėjančia nosele, tiek atviresnės basutės su keliais dirželiais, dailiai pabrėžiančiais čiurną. Rankose merginos nešėsi nedidukes dėžutės formos delninukes, puoštas auksaspalvėmis detalėmis ir trumpa zomšos rankena.

Užkulisiai/Makiažas

Kaip jau minėjau, šios kolekcijos modelių makiažas išties ganėtinai paprastas ir kuriantis tyrumo įspūdį. Merginų veidai atrodė itin skaistūs, jiems paryškinti tereikėjo kelių prabraukimų blakstienų tušo šepetėliu, trupučio rožinių akių šešėlių, natūralios spalvos lūpždažio. Tiesa, buvo ir keletas įdomių akcentų: vidinius akių kampučius bei vadinamąjį Kupidono lankelį (viršutinės lūpos lankelis) papuošė auksinis šešėlis. Šukuosena parinkta taip pat paprasta – dailus žemas supintos kasos kuodelis, o jį apsivijo aukso ir kristalų diadema.

Video

Pre-Show Video

Nuotraukos style.com, vogue.co.uk, style.it

Bučkis