Faktas, jog režisierė Sofia Coppola, Francis Fordo Coppolos duktė, yra neabejinga madai, nieko nestebina. Vienas geriausių jos draugų – Marcas Jacobsas, S.Coppola yra sukūrusi „Louis Vuitton“ rankinę bei „resort“ kolekciją, o premjerų bei pokylių metu nuolat stebina puikiu moderniu skoniu. Mada, moterišku subtilumu alsuoja ir jos kūryba – „The Virgin Suicides“, „Lost in Translation“, „Marie Antoinette“, „Somewhere“ siužetai sukasi apie trapų moters vidinį pasaulį, jos išgyvenimus bandant atrasti save, suprasti savo aplinką. Nors pamilti itin estetiškus, išskirtinių bruožų filmus išties nesunku, pačiu stipriausiu režisūriniu S.Coppolos bandymu verta vadinti 2006-ųjų metų juostą „Marie Antoinette“, atskleidusią paauglės, tapusios karaliene, vidinį pasaulį. Ne, filme, jai galvos niekas nekerta, tačiau parodo, kaip gimė jos meilė madai, grožiui bei prabangai. Būtent todėl „deficito karalienės“ istorija sudomino ir amerikietiškąjį „Vogue“, savo 2006-ųjų rugsėjo numerį (svarbiausią metuose!) skyrė būtent K.Dunst įkūnytai XVIIIa. pabaigos mados ikonai.

Kadangi šį filmą teko matyti turbūt kelias dešimtis kartų, tad atmintyje jau spėjo įstrigti turbūt kiekvieno kadro detalės, galima drąsiai sakyti, jog tobulesnio pasirinkimo už K.Dunst išties negalėjo būti – jos sukurti tiek karalienės paauglės, nenorinčios atsiplėšti nuo Austrijoje likusių draugių, tiek karalienės – trijų vaikų motinos portretai spinduliuoja nuoširdumu, kiekvieną gyvenimo tarpsnį nudažo vis kitos spalvos. Marija Antuanetė, iš gimtosios Austrijos, kurią valdė Habsburgai, į Prancūziją atvyko vos keturiolikos, kai jos būsimam vyrui Liudvikui XVI tebuvo penkiolika. Kadangi būsimasis karalius jaunute mergina visai nesidomėjo ir žavėjosi tik medžiokle bei užraktų gamyba, jaunoji Marija Antuanete nusprendė nuobodų asmeninį gyvenimą kompensuoti naujais atradimais – drabužiais, bateliais, šukuosenomis. Drabužius iš prabangiausių audinių jai siuvo „couture“ meistrė Rose Bertin, o beprotiško aukščio šukuosenas kūrė meistras Leonard. Pagrindinis karalienės tikslas buvo diktuoti naujausias tendencijas, eksperimentuoti su mada. Kadangi niekaip negalėjo suvilioti karaliaus, mada jai tapo tarsi trokštamu vaiku, su kuriuo karalienė galėjo žaisti kiek įmanydama. Tam puikiai tiko ir jauki atskiros rezidencijos Petit Trianon erdvė, kur, pasak liudininkų, vykdavo ne tik šokių bei muzikos vakarai, bet ir nusivylusios karalienės meilės nuotykiai.
Nors dramatiška Marijos Antuanetės istrorija baigėsi itin tragiškai, „Vogue“ susižavėjo jaunosios karalienės drąsa atrodyti kitaip, nei visos rūmų damos, jos – bene pirmosios mados ikonos – statusas. Taigi K.Dunst su fotografe Annie Leibovitz bei stiliste Grace Coddington jau baigus filmavimą vėl leidosi aplankyti Versalio rūmų, kur pirmą kartą per 25 metus gavo rūmų vadovybės leidimą rengti fotosesiją. Jos tema – šiuolaikinės ir tradicinės (fotosesijoje – ir kadrai iš filmavimo aikštelės) Marijos Antuanetės gyvenimas senajame Versalyje, tad, pagerbdami legendinės karalienės atminimą, specialiai šiai fotosesijai aukštosios mados sukneles sukūrė tiek „Chanel“, tiek „Dior“ mados namai.
Teen Queen
Vogue US rugsėjis 2006
Modelis Kirsten Dunst
Fotografė Annie Leibovitz
Stilius Grace Coddington









Nuotraukos TFS/Vogue US
Bučkis