David Gandy | Žaviausias modernusis britų džentelmenas

Ne kartą teko girdėti sakant, kad vyrų mados savaičių metu dėmesį sukoncentruoti į drabužius bei tendencijas žymiai paprasčiau – juk netrukdo moteriškos mados pristatymuose žvilgsnį dažnai nukreipiantis makiažas, šukuosenos, pačių merginų stulbinantis grožis. Tai – išties rimtas ir skaudus anikomplimentas šiandieninei vyrų modelių industrijai, ant podiumų keliančiai ligotai atrodančius gausiai tatuiruotus paauglius ilgais, neretai riebaluotais plaukais. Gatvėje apsikarstę ausinių laidais bei senomis kuprinėmis, jie nebesugeba įtikinti, kad ant podiumo mes matome prabangą bei greitį mėgstantį „Gucci“ vyrą, nuožmų „Versace“ ekscentriką. Ką jau bekalbėti apie asmeninį šarmą ar charakterį… Jie – tarsi beveidės pakabos, kurių nei veidų, nei vardų neatsimename. Vis tik kelios žavesnės išimtys yra – ne viena mergina dūsauja dėl Sean O’Pry, Matt Gordon, Mathias Lauridsen, Noah Mills pasirodymų, tačiau ir šie vyrai dar nėra užsitarnavę tikro supermodelio vardo, kuriam būtina turėti išskirtinę asmenybę. O tada, lyg „Ligh Blue“ reklaminiame klipe, pasirodo vyras, pakeičiantis visas žaidimo taisykles – britas Davidas Gandy.

Supratama, jei žodis „britas“ sukėlė šokią tokią nuostabą – juk stereotipinį britą įsivaizduojame ne kaip Džeimsą Bondą, o kaip pernelyg liekną, neišvaizdų ir, žinoma, kreivoka šypsena „pasipuošusį“ vyruką. Vis tik D.Gandy, praėjusiais metais paskelbtas vienu iš 1000 įtakingiausių Londono žmonių, kuria visiškai kitokį įspūdį, nei daugelis šiandienos populiariausių modelių ar tipiškų britų. „Dolce & Gabbana“ numylėtinis (dirbti su jais modelis pradėjo dar 2006-aisiais) ne tik kasdien sugeba atrodyti it ką tik nužengęs nuo jau minėtų mados namų podiumo, bet ir savo asmeniniu žavesiu bei veikla priverčia patikėti, jog „modernusis džentelmenas“ nėra tik žiniasklaidos pamėgta realybėje neegzistuojanti frazė.

Yra žinoma, jog savo karjerą mados industrijoje dabar 32-ejų metų amžiaus modelis pradėjo 2002-aisiais laimėjęs vieną televizijos konkursą, po ketverių metų pasirašė pirmą kontraktą su rimta agentūra, o visa kita – jau istorija: nesuskaičiuojama galybė pasirodymų ant italų Domenico Dolce ir Stefano Gabbana mados namų podiumo, ledinių viršeliai, reklaminiai pasiūlymai (garsiausias, žinoma, kvepalų „Light Blue“ – Niujorko „Times“ aikštėje pamatęs milžinišką savo atvaizdą, kuriame dėvi vien trumpikes, modelis net šiek tiek susigėdo). Nors ne kartą dirbo su „Hermes“, „Ermenegildo Zegna“, „Carolina Herrera“ mados namais, garsiausi bei pastoviausi jo klientai – D.Dolce ir S.Gabbana, jau šešerius metus britą vadinantys pagrindiniu savo mados namų modeliu, jį pirmą išleidžiantys ant podiumo bei net paskyrę jam atskirą albumą „David Gandy by Dolce & Gabbana“, įtvirtinusį brito supermodelio statusą bei įrodžiusį, jog ir XXI-ajame amžiuje reikalingi modeliai, kuriantys tikro atletiško vyro išvaizdos idealą.

Kvapo „Light Blue“ reklamos filmavimo užkulisių kadras

Kadrai iš albumo „David Gandy by Dolce & Gabbana“

Vis tik D.Gandy – daugiau nei tiesiog dailus veidas (nors ir papuoštas keletu randų) bei tobulas kūnas. Jis – aistringas automobilių fanatikas ir reguliariai rašo naujausių modelių apžvalgas vyrų leidiniui „GQ“, aktyvus įvairių socialinių organizacijų remėjas bei netgi tinklaraštininkas, jau keletą metų pildantis savo tinklaraštį britiškojo „Vogue“ internetiniame tinklalapyje. Tenka pripažinti, jog būtent to tinklaraščio „dėka“ ir šių žodžių autorė savotiškai įsimylėjo žavųjį britų dendį. Jame D.Gandy ne tik aprašo darbo kelionių įspūdžius, leidžia susipažinti su modelio darbo užkulisiais, tačiau nevengia rašyti ir apie savo asmenines aistras – interjero dekorą (pasirodo, jog jis – draugų bei artimųjų tarpe itin populiarus interjero dizaineris), senovinius baldus (jais apstatytas ir modelio butas), automobilius, sportą, maistą, madą (jis – tikras tradicinio vyriško kostiumo žinovas, kaip ir dera džentelmenui), filmus (koks puikus iš jo išeitų agentas 007…), labdaringą veiklą. Štai šių metų kovą D.Gandy tapo pirmuoju gyvūnų globos institucijos „Battersea“ ambasodariumi, pats mielai bent laikinai priglaudžia gatvėje rastus nusilpusius gyvūnus bei padeda rasti jiems naujus namus. Smagu skaityti ir apie senutę modelio kaimynę, kuriai jis neša pristatomą pieną, adikciją kofeinui.

Taigi įsiminkite šį vardą (nes veidą turbūt jau žinote) – trijų dalių kostiumą mylintis britų džentelmenai, dirbantys su vienais garsiausių Milano mados namų bei pasižymintis išskirtine meile automobiliams, nėra vien tik Alberto R. Broccoli prodiusuotų filmų herojai. D.Gandy – išskirtinė asmenybė mados pasaulyje, neigianti nusistovėjusi vyrų modelių išvaizdos stereotipą bei leidžianti patikėti, kad Londono gatvėmis vis dar vaikšto vyrai, dėvintys kostiumą bei žinantys, kuris barzdaskutys bei siuvėjas mieste išties verčiausias dėmesio.

Nuotraukos iš Vogue.co.uk ir oficialaus „Dolce & Gabbana“ tinklalapio

David Gandy TINKLARAŠTIS

Bučkis