Paryžiaus mados savaitė F/W ’13 | Kolekcijų TOP 5

Nors kai kurie mados gerbėjai burnoja, kad šis rudens-žiemos sezono mados savaičių maratonas buvo itin nuobodus bei prastas, aš manau, jog Paryžiaus mados savaitė net skeptikams turėjo atimti žadą. Įspūdingas devynių dienų tvarkaraštis buvo kupinas įsimintinų akimirkų: „Balenciaga“ debiutavo Alexanderis Wangas, puikų šou surengė „Dior“ dizaineris Rafas Simonsas, Karlas Lagerfeldas sugalvojo „Chanel“ moteriai padovanoti visą pasaulį, Marcas Jacobsas pristatymą surengė improvizuotame viešbutyje ir pasikvietė Kate Moss, o „Celine“ kūrėja Phoebe Philo netikėtai atsigręžė į emocingąją minimalizmo pusę. Ir tai – tik nedidelė dalis to, ką buvo galima išvysti ant Prancūzijos sostinės podiumų. Neslėpsiu – skaudžių nusivylimų išvengti nepavyko ir šią savaitę, tačiau dėl puikių darbų gausos (jei rašyčiau apie Milaną, tektų minėti gerų darbų trūkumą) išrinkti geriausių kolekcijų penketuką buvo itin sudėtinga.

Žinoma, penketuke turėjo atsidurti vienas naujausių mano numylėtinių – jaunas belgas Anthony Vaccarello, turintis ne tik ryškų asmeninį braižą, bet ir talentą drabužiams suteikti reikiamą kiekį seksualumo neperžengiant vulgarumo ribos. Šį sezoną dizaineris pirmą kartą ryžosi dirbti su oda, tačiau jo kurtos odinės palaidinės, sijonai, švarkai bei suknelės atrodė ganėtinai solidžiai. Puikų įspūdį paliko ir juodai balta spalvų paletė, įdomi mintis gundančias kokteilio sukneles dekoruoti metaliniais žiedais, o aukštakulnes basutes – spygliais. Vis tik, mano nuomone, geriausias dizainerio pasiūlymas – nepriekaištingi susiaučiamų sijonų bei angoros vilnos megztinių deriniai. Būtent taip norėčiau atrodyti kitą sezoną.

Itin nudžiugino ir nuostabi „Celine“ mados namų kolekcija, kuri atrodė gerokai švelnesnė, moteriškesnė, emocingesnė nei paprastai. Pokyčių priežastis – praėjusiais metais gimusi trečioji dizainerės Phoebe Philo atžala, atskleidusi jausmingąją kūrėjos talento pusę. Aptakios formos, jaukūs dideli paltai, per liemenį surišamas ir kūną tarsi apkabinantis kirpimas, švelniai banguotas sijono audinys, pastelinės šviesios spalvos – naujiena ant „Celine“ podiumo, tačiau neabejotinai vykusi. Dar daugiau švelnumo pridėjo manekenių itin meiliai prie kūno spaudžiamos minkštos delninukės, pirmą kartą matomi papuošalai.

Nors vietą penketuke „Chanel“ pristatymui garantavo Grand Palais parodų rūmų centre pastatytas milžiniškas gaublys bei finalinės eisenos metu skambėjusi „Daft Punk“ daina „Around the World“ (juokauju), itin maloniai nustebino ir pati kolekcija. Pastaruoju metu šiek tiek silpnesnius darbus rodęs K. Lagerfeldas šiemet neabejotinai pagavo naują mūzą – naujausia jo kolekcija, įkvėpta „Chanel“ idėjų globalizacijos, atrodė itin moderni, siluetai pasirodė jaunatviški bei nenuobodūs, spalvų paletė įdomi, o aksesuarai bei ilgaaulė grandinėmis dekoruota avalynė privertė širdį plakti truputį smarkiau. Pagyrų nusipelnė ir vakarui skirta kolekcijos dalis – džiugu, kad ant podiumo nebematėme keistų, net nevykusių modelių (kaip Agnės Končiūtės dėvėtas kostiumėlis pavasario kolekcijos pristatymo metu), kuriuos pakeitė smokingo detales imituojanti K. Lagerfeldo klasika.

Britė Stella McCartney šį sezoną atsigręžė į Londono klasiką – Savile Row gatvės tradicijas, kurias jau daugiau nei pusantro šimto metų puoselėja vyriškų kostiumų siuvyklos. Todėl jos kolekcijoje atsirado tamsus smulkiais dryžiais dekoruotas audinys, nuostabaus kirpimo paltai, langelių raštas, ne viena tarsi iš vaikino spintos pasiskolinta detalė. Nors dėl avalynės patrauklumo būtų galima ginčytis, puikų įspūdį paliko kepuraitės su snapeliu, nuostabūs ryškiaspalviai paltai, jaukiai atrodantys džemperiai bei kombinezonai. Genialumas paprastume, tad net neabejoju, jog už pusmečio nemažą dalį šios kolekcijos „išvysime“ ir „Zara“ parduotuvėse.

Vienas pagrindinių naujausios „Valentino“ kolekcijos įkvėpimo šaltinių – septynioliktojo amžiaus olandų dailininko Johanneso Vermeerio paveikslas „Mergina su perlo auskaru“. Peržvelgus kolekciją nesunku suprasti, kas šiuos drabužius sieja su nuostabiu meno kūriniu: ramybė, subtilumas, tylus grožis, olandiškas kuklumas. Mados namų kūrėjai kalbėjo ir apie kalvinizmą, kuris atsispindi kukliose A linijos suknelėse baltomis apykaklėmis, asketiškuose kelnių bei apsiaustų deriniuose. Man didžiulį įspūdį paliko ir porcelianą primenantis mėlyni gėlių raštai baltame fone, architektūriškai tikslios išgaubtos formos, jaunatviškumas, kuris atrodo gerokai solidžiau nei garsioji aukštosios mados kolekcija „Saulėlydžio“ kartai. Net sunku dar kažką parašyti – tiesiog nuostabus Marios Grazios Chiuri ir Pierpaolo Piccioli darbas, sujungiantis itališkus „Valentino“ grožio kanonus su Paryžiaus prabanga bei Olandijos subtilumu.

Nuotraukos style.com

Bučkis

P.S. Atsiprašau, kad visą savaitę nepavyko rasti laiko tinklaraščiui pildyti – kaip tik baigiau rengti savo dalį būsimam „Stiliui Plius“, su „Image Group“ dalyvavau „Mados infekcijos“ modelių atrankoje, portalui „lrytas.lt“ aprašinėjau svarbiausius Paryžiaus mados savaitės šou ir, aišku, dalį laiko suvalgė paskaitos bei ruošimasis seminarams. Artimiausiu metu paruošiu mados savaičių apžvalgą, antrą dalį serijos su „Image Group“, taip pat kovą laukite ir pavasario-vasaros tendencijų sąrašo, nors už lango dar spaudžia rimtas šaltukas :)

P.P.S. Kitos Paryžiaus mados savaitės apžvalgos: Dries Van Noten, Louis Vuitton, Lanvin, Christian Dior, Saint Laurent, Jean Paul Gaultier